PKP SA niedawno odsłoniły odnowiony dworzec kolejowy we Włocławku. Wraz z tym, PKP PLK z własnej inicjatywy przeprowadziło gruntowną renowację peronu numer 1, sąsiadującego z budynkiem dworca. Niemniej jednak, pasażerowie mogą być zaskoczeni brakiem jakiegokolwiek zadaszenia na peronie. Zarządca infrastruktury utrzymuje stanowisko, że to jest intencjonalne. Tym samym, podróżnym pozostaje czekać na udogodnienia cywilizacyjne w obrębie stacji (włączając w to niezmodernizowany jeszcze peron nr 2, który również nie posiada żadnego schronienia).
Nowy budynek dworca we Włocławku został oficjalnie otworzony przez PKP SA w pierwszej połowie sierpnia. Wyjątkowa forma architektoniczna obiektu sprawia, że wyróżnia się on na tle innych, aczkolwiek jego wykończenie – składające się z miedzianej blachy oksydowanej w kolorze ceglasto-brązowym oraz białych płyt kompozytowych – spotyka się z mieszanką opinii.
PKP PLK przy modernizacji budynku dworca postanowiło również odświeżyć przyległy do niego peron numer 1. Inwestycja ta obejmowała między innymi podwyższenie peronu. Niektórzy pasażerowie zwrócili uwagę na skromne wyposażenie peronu – brak jakiejkolwiek osłony przed warunkami atmosferycznymi. Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK tłumaczy, że to było zamierzone. Według niego, budynek dworca zapewnia odpowiednią ochronę podróżnym przed niesprzyjającymi warunkami pogodowymi.
Działań modernizacyjnych na stacji jeszcze nie zakończono. PKP PLK przeznaczyło ze środków budżetowych spółki kwotę w wysokości 2,615 milionów złotych na prace mające na celu przebudowę infrastruktury, wliczając w to modernizację peronu numer 1. Jak mówi Zieliński, „Remontowane jest przejście podziemne wraz z zabudową szybu windowego, prowadzącego na peron numer 2, i nowych klatek schodowych oraz wejścia od strony ulicy Węglowej”. Zakończenie tego etapu prac jest planowane na wrzesień bieżącego roku.