Trzecia edycja konkursu "Lokalny Produkt" dla przedsiębiorców z centrum miasta dobiegła końca

Ostatnio rozstrzygnięto wyniki III edycji konkursu „Lokalny Produkt”, skierowanego do biznesmenów operujących na terenie Śródmieścia. Mieszkańcy mieli okazję wybrać swojego ulubieńca na bieżący rok.

Konkurs przyciągnął w tym roku 6 zgłoszeń od firm działających na terenach objętych rewitalizacją. Zgodnie ze Statutem Konkursu zawartym w Zarządzeniu nr 375/2021 Prezydenta Miasta Włocławek z 14 września 2021 r., Komisja oceniła wszystkie zgłoszenia, a pięć z nich zostało zakwalifikowanych do finału i poddane głosowaniu online. Głosowanie odbywało się w dniach od 3 do 17 listopada 2023 r.

Wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu zdobyła czwarta propozycja – Makijaż artystyczny – autorki Pani Natalii Zielińskiej z „Fruzia Studio Urody”. Całość głosowania przyniosła 1306 oddanych głosów.

Makijaż artystyczny, opisany w zgłoszeniu konkursowym, to kompozycja przedstawiająca kwiaty w odcieniu kobaltu, wizję Skarbca fajansu oraz panoramę miasta. Kompozycja została utworzona za pomocą farb, a twarz została podkreślona za pomocą kosmetyków. „Fruzia” Studio Urody Pani Natalii Zielińskiej znajduje się pod adresem ul. Piekarska 15 we Włocławku.

Wybrany w procesie głosowania przedsiębiorca zdobywa prawo do tytułowania swojego produktu mianem Lokalnego Produktu, dołączając do niego odpowiednie oznaczenie. Nagroda wiąże się również z bonusem finansowym, który możne być wykorzystany m.in. na zakup materiałów produkcyjnych, pokrycie opłat związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej czy zakup niezbędnej infrastruktury technicznej i elektronicznej.

W najbliższym czasie odbędzie się ceremonia wręczenia nagród zwycięzcy obecnej edycji konkursu.

Warto przypomnieć, że uczestnictwo w konkursie jest możliwe tylko dla przedsiębiorców posiadających prawo do lokalu zlokalizowanego na terenach rewitalizacji Włocławka i prowadzących tam swoją działalność. Konkurs jest skierowany głównie do właścicieli lub najemców punktów usługowych, produkcyjnych i handlowych, w tym lokali gastronomicznych, rzemieślników, twórców rękodzieła i artystów. Zadaniem konkursu, który jest częścią Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Włocławek na lata 2018-2028, jest wyłonienie najbardziej innowacyjnego, najciekawszego i najlepszego jakościowo produktu lub usługi pochodzącego z obszaru Śródmieścia. Do udziału w konkursie niezbędne jest spełnienie warunku nowości – propozycja musi być oryginalnym pomysłem przedsiębiorcy z terenu rewitalizacji.