Rozpoczęła się szósta edycja cenionego konkursu 'Markowy lokal Śródmieścia’. Jest to inicjatywa skierowana głównie do przedsiębiorców działających w obszarze rewitalizacji. Laureat otrzyma tytuł „Markowego Lokalu Śródmieścia 2024”, oznaczenie na witrynie swojego przedsiębiorstwa oraz bon o wartości 5000 złotych, który można wykorzystać na usługi promocyjne w mediach.
Głównym celem organizatorów konkursu jest wspieranie przedsiębiorców i pomaganie im w promocji ich produktów lub usług. Chodzi o to, aby wskazać te z nich, które wyróżniają się jakością, potencjałem lub unikalnością oferty. To może być np. lokal gastronomiczny z wyjątkową kuchnią, rzemieślnik produkujący towary najwyższej jakości lub artysta oferujący coś wyjątkowego. Celem jest również podniesienie poziomu gospodarczego obszaru rewitalizacji.
W konkursie mogą uczestniczyć właściciele lub najemcy punktów handlowych i usługowych działających na terenie rewitalizacji, z wyłączeniem instytucji opiekuńczych i edukacyjnych. Zgłoszenia mogą dokonywać zarówno sami przedsiębiorcy, jak i osoby prywatne – po uzyskaniu zgody zgłaszanego podmiotu. Z konkursu wykluczeni są laureaci z ostatnich trzech edycji.
Aby zgłosić się do konkursu, należy wypełnić formularz dostępny w Urzędzie Miasta Włocławek oraz na stronach www.wloclawek.eu i rewitalizacja.wloclawek.eu. Formularz można złożyć osobiście w Wydziale Rewitalizacji Urzędu Miasta Włocławek, wysłać pocztą lub dostarczyć do „Śródmieście Cafe”.
Konkurs 'Markowy lokal Śródmieścia’ ma na swoim koncie już pięć edycji – pierwsza odbyła się w 2019 roku. Wyróżnione zostały m.in. kawiarnia „Miodnia”, Restauracja Place Wolności, Sklep Włóczki, Butik Venus oraz Fleur Boutique.