PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekazały informację o zakończeniu kolejnej fazy prac związanych z modernizacją linii kolejowej łączącej Włocławek i Toruń. Całość inwestycji, obejmującej wymianę torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, pochłonęła koszt w wysokości 47 milionów złotych. Czwarta faza projektu „Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny” jest realizowana od roku 2021.
Ten etap prac dotyczył między innymi modernizacji aż czternastu kilometrów torowiska na wybranych fragmentach trasy między Włocławkiem a Toruniem Głównym. PKP PLK podkreślają, że zastosowanie nowych urządzeń znacznie podniesie bezpieczeństwo ruchu zarówno kolejowego, jak i drogowego na trzech przejazdach kolejowo-drogowych we Włocławku, znajdujących się przy ulicach Szpitalnej, Wienieckiej i Hutniczej oraz dwóch w Otłoczynie (ul. Szpitalna i ul. Drzewna). Ponadto, dwa przejścia piesze w Toruniu (ul. Rypińska oraz ul. Rudacka – Borowikowa) wyposażono w dodatkowe zabezpieczenia w postaci rogatek i monitoringu.
Przebudowa urządzeń sterujących ruchem kolejowym pozytywnie wpłynęła na efektywność i szybkość obsługi pociągów na stacji Toruń Główny. Przemysław Zieliński, reprezentujący zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., poinformował, że na realizację prac na tej kluczowej trasie łączącej województwo łódzkie z kujawsko-pomorskim, z której korzysta codziennie wiele pociągów pasażerskich i towarowych, przeznaczono 47,3 mln zł netto ze środków budżetowych.
Projekt realizowany był przez konsorcjum firm Polski Holding Budowlany Infrastruktura, Gór Tor oraz Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki. Warto dodać, że w latach 2016 – 2020 PKP PLK przeznaczyło 200 mln zł na modernizację odcinka linii kolejowej nr 18 między Kutnem a Toruniem.